Arugam Bay - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van henkenmarja grolleman - WaarBenJij.nu Arugam Bay - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van henkenmarja grolleman - WaarBenJij.nu

Arugam Bay

Door: Marja en Henk

Blijf op de hoogte en volg henkenmarja

07 Augustus 2019 | Sri Lanka, Arugam Bay

Paniek, paniek, paniek.......Marja was de credit card kwijt. We hebben de tassen en al onze spullen 2x helemaal binnenstebuiten gekeerd en na een half uurtje....gevonden! Hij zat in een "geheim" vakje in haar tas. Heel slim (blond!) als je iets in een geheim vakje stopt en je kunt het zelf niet weer vinden.
Maar goed we zijn (met al onze spullen!) Op weg gegaan naar het busstation en daar de bus genomen naar Arugam Bay. De 1e bus was een luxe bus maar daarna moesten we overstappen, voor de laatste 45 km, in een bus die bij ons allang om de schroothoop zou liggen. Hij rammelde, de zitplaatsen waren erg klein en het was er bloedheet. In Pottuvil hadden we geen zin in nog zo'n bus dus hebben we voor de laatste 5 km maar een tuk tuk genomen. Het was de reis helemaal waard want we kwamen in een paradijsje terecht. In Indonesië hebben we al eens in een bamboehutje in de rijstvelden geslapen, dit waren houten huisjes, huisjes op palen en boomhutten dichtbij en op het strand. Helemaal top!
Het is eigenlijk een dorpje op zich, heel relaxt. Er loopt hier van allerlei pluimage rond, van oud tot jong, van mooie surfboys tot oude hippies. Het maakt niet uit hoe je er uit ziet, waar je vandaan komt, het kan allemaal. Een sfeertje wat ons heel goed past.
De boomhut waarin we slapen is een droom, fantastisch uitzicht en de apen zitten vlak voor onze neus in de bomen.
Gisteren heerlijk gerelaxt aan het strand tot 's avonds laat. Vandaag hebben we een lange strandwandeling gemaakt en gekeken bij de surfers. Waanzinnig om te zien en al vinden wij dat je nooit te oud bent om iets te doen of te leren, slaan we de surflessen toch maar over.
We wilden eigenlijk een boottocht maken naar de lagoon maar omdat het hier erg droog is werd ons dat afgeraden. We hebben daarom een tuk tuk geregeld die ons meenam naar Kumana Park, dit ligt dicht bij Yala Park waar het altijd erg druk is. Onderweg erheen zijn we eerst nog bij een tempel geweest, Kudumbigala, deze is gebouwd in een rots in 200 na Chr. We hebben daar ook een rots beklommen en genoten van het indrukwekkende uitzicht over het park.
Onderweg zaten wij als 2 Freek Vonkjes-in-de-dop te speuren naar wilde dieren. We zagen veel tropische vogels, buffels, olifanten, herten, vossen, apen en veel dieren waarvan we de naam niet weten en de chauffeur het on niet goed kon uitleggen in het Engels, dus dat zoeken we nog ff op. Op de terugweg zei hij dat hij nog wel een speciale plek wist waar je krokodillen kon zien. Toen hij dat zei werd Marja helemaal hyper, zou het dan toch..... eerst moesten we wachten tot er geen jeeps in de buurt waren, zij vragen veel geld voor deze rondleidingen en de tuktuk-chauffeurs en de jeepbedrijven zijn geen goede vrienden. Daarna namen we een afslag naar een klein weggetje dat uitkwam bij een meer en.......ja hoor daar lagen ze, in het water en aan de kant.....krokodillen. Waanzinnig om ze zo dichtbij te zien. Marja zal de eerste 24 uur nog wel stuiteren omdat ze ze heeft gezien.
We zijn lang blijven kijken en genieten en toen de zon al onder ging zijn we terug gereden en daar kregen we onze beloning.....een hele groep olifanten die het bos uitkwamen op weg naar een drinkplaats. Er waren ook veel locals die verbaasd keken omdat zij ook zo'n grote groep niet vaak zagen.
Deze dag en ook deze plaats zullen we niet gauw vergeten. 1 van de hoogtepunten van onze vakantie en we hopen dat er nog veel zullen volgen.
Vanavond gaan we nog heerlijk genieten van het heerlijke eten hier en daarna naar het strand onder het genot van een biertje.
We hebben net een nieuw onderkomen geregeld in Ella en morgenvroeg nemen we de bus voor een 5 uur lange rit met verschillende overstappen.
Maar dat zien we morgen wel weer, wij zeggen proost en tot de volgende keer!

• 07 Augustus 2019 - 12:55

Fija:

Super trip, zo te lezen. En krokodillen gezien, Marja. Dat zullen we nog vaak horen op de speelzaal

• 07 Augustus 2019 - 13:28

Ineke Giesen:

Wat een adviontuur kijk maar uit met de wilde dieren. Zal wel een prachtig gezicht zijn maar toch.

• 08 Augustus 2019 - 17:26

Hetty Kruger:

De reis is vast prachtig....en gaat nog mooier worden.

De groene parel ..