Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van henkenmarja grolleman - WaarBenJij.nu Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van henkenmarja grolleman - WaarBenJij.nu

Bogor

Door: Marja en Henk

Blijf op de hoogte en volg henkenmarja

05 Augustus 2018 | Indonesië, Bogor

Gisteravond heerlijk uit eten geweest bij een soort grote overkapping met daarin verschillende eettentjes (warung). Bij de een kon je drinken bestellen bij de volgende diverse lokale specialiteiten.
Het is hier in Bogor minder druk dan in Jakarta maar de hoofdwegen zijn hier ook druk en verschrikkelijk om over te steken. Zebrapaden hebben ze wel maar ze stoppen hier niet en rijden gewoon door. We zijn elke keer weer blij dat we de overkant halen! Maar we worden er steeds beter in.
In Jakarta werd er nog weleens op of om gekeken als wij langs kwamen maar hier zijn we een bezienswaardigheid. Mensen willen zelfs met ons op de foto. Als we een euro voor elke foto kregen hadden we nu een gratis vakantie....we vragen ook elke keer "waarom?" maar krijgen hier geen duidelijk antwoord op.
Vanmorgen zijn we naar de botanische tuinen van Bogor geweest. Het is een heel groot park met verschillende uitheemse bomen, orchideeën en waterlelies. Echt prachtig om rond te lopen. We hadden gelezen dat het op zondag erg druk zou zijn maar dat viel reuze mee, er waren wel veel (grote) families die er samen waren maar die zaten alleen in het begin van het park op de grote velden die daar speciaal voor zijn.
We zijn er nu net weer ( het is hier nu 17.20) en gaan nu plannen maken voor morgen. We gaan naar Bandung en blijven daar tot donderdag. We bekijken alleen nog of we met de bus of trein gaan.
We proberen foto's te plaatsen maar het internet is hier erg traag....